ståle sørensen

Er du også liberal?

Tuesday, September 05, 2006

Rødgrønn fotball

BISLETT (TV 2 Nettavisen): Nylig havnet Aalesund-trener Per Joar Hansen i trøbbel da han beskrev Aalesund-spillet som «Fremskrittsparti-fotball» - at spillerne bare løper når det er til fordel for dem selv. Copyright på uttrykket har imidlertid Norges assistenttrener Ola By Rise, som nå også lanserer et nytt uttrykk:
«Rødgrønn fotball»: At man lover mye i forkant av en kamp, for så å unnlate å prestere.


He HE

Labels:

3 Comments:

At 9:08 AM, Anonymous Anonymous said...

Jeg har et enda bedre utrykk klekket ut av min intelektuelle hjerne:

Begrepet, "VENSTRE FOTBALL" er å være en gjeng med smågutter på Grønland i Oslo, som forlanger at Åge Hareide skal ta dem ut på landslaget slik at de kan spille på Ullevåll. Når landslaget så spiller mot Pakistan, så skal disse guttene som har grenet seg til A-landslagsfotball være så snille med det pakistanske landslaget at de spiller uten keeper og midtstopper, samt backer. For, med venstrefotball så er man så snill med motstanderen at de utnytter dette og vinner 50-0-

Det er venstrefoball, copyright Max Anus, proffessor ved Harvard University in the US.

 
At 12:55 PM, Blogger stale sorensen said...

Ja den var jammen innviklet og vanskelig. kan du ta den en gang til, jeg tror ikke jeg tok poenget

 
At 10:15 AM, Anonymous Anonymous said...

Max Anus her, hadde jeg vært en venstrepolitiker som eks. Trond Wathne Tveiten, eller adundas retorikkeren som leder venstres stortinspoltitikere så ville jeg svart: " man kan ikke forvente at du forstår budskapet siden du er en FRPer" Men vi frpere er storsindige nok til å avstå fra en sånn over og ned kommentar, men kan forklare venstre fotball med:

Det er å love utenlandske klubber gratis fotballsko, drakter, og reiser til og fra Norge, samt love dem fri passasje rett mot mål, men den tro at motstanderen skal være høfflig nok til å ikke skåre mål.

 

Post a Comment

<< Home