ståle sørensen

Er du også liberal?

Friday, September 02, 2005

Løgnhalsen Wickholm

Arbeiderpartiets 7. kandidat på oslolista driver en løgnkampanje det absolutt ikke står respekt av.
Som Venstres representant på Etterstad skoles skolevalg og som observatør av Arbeiderpartiets valgkampshow på Grønland Torg har jeg vært et sjokkert vitne til hvordan Arbeiderpartiets Truls Wickholm bevisst driver en løgnkampanje for å skaffe seg selv en plass på tinget. At AUF bedriver denne type teknikk ved skolevalg er intet nytt, mer alvorlig er det derimot at denne type agitasjon nå er en vesentlig del av APs valgkampstrategi. Ved Arbeiderpartiets valgkampshow på Grønland Torg kom Wickholm med følgende uttalelse; «regjeringen driver en massiv privatisering av NSB, selskapet gjøres om til et aksjeselskap med eneste formål å tjene store penger». videre uttalte han: «Regjeringen driver en privatiseringspolitikk hvor de selger ut sykehjem, skoler og offentlige bad -hva blir det neste, skal de selge Marka?»
Egentlig bør slike uttalelser forbigås i stillhet og dysses ned. Det er trist å være vitne til at Arbeiderpartiet er nødt til å falle ned på et slikt lavmål for å tekkes velgere. Wickholm, er tydligvis ikke særlig bevandret i hva regjeringen bedriver med eller hva som øvrig skjer på Stortinget. Han er heller ikke kjent med at store deler av Marka faktisk er privateid og har vært det i flere hundre år uten at dette har skapt nevneverdige problemer for osloborgere før. Wickholm driver ren desinformasjon når det gjelder regjeringen og Venstres jernbanepolitikk og han er tydligvis heller ikke særlig interessert i å lære.
Jeg vil presisere at jeg har stor respekt for mye av det AP har stått for i etterkrigstiden og jeg har også stor respekt for politiske motstanderes meninger. Jeg har derimot null respekt for politikere som åpenbart lyver og på den måten undergraver vårt demokrati. For meg er det å drive med politikk en ærlig sak og ikke et spill for galleriet.
Dersom du insisterer på å stemme AP ved dette valget, vennligst stryk Wickholm fra listen, han er ikke bare en fare for demokratiet og folkeopplysningen, mannen er en fare for seg selv.

Ståle Sørensen
Leder Gamle oslo Venstre

Labels: , ,

2 Comments:

At 9:32 AM, Anonymous Anonymous said...

Hei Ståle

Trist at du skulle bli så bitter over dette som er introen til et satirisk dukke teater. Du nevte jo også for meg at jeg var en løgnhals da vi møttets på Etterstad. Det var da også mange andre Arbeiderparti poliikkere du greide å putte inni denne kategorien i løpet av vår 2minutters samtale. Aner jeg en generell bitterhet mot Arbeiderpartiet?

Hvis det var noe du ville meg ligger mail adresen min ute på www.auf.no (ser du fant et bilde på dna.no - god side foresten)

Har mye mer respekt for dialog enn div. personangrep her og på mailing lister. Det blir litt smålig min venn.

Hilsen
Truls Wickholm

 
At 3:09 AM, Blogger stale sorensen said...

Du får lese det dit du vil.
For meg handler ikke dette om bitterhet og heller ikke partipolitikk.
Det handler om at man tar en politiker i regelrett løgn, da har jeg som et samfunnsengasjert menneske en plikt til å si fra til eventuelle velgere om dette. Dette handler ikke om å beskytte Venstre eller regjeringen, men å beskytte demokratiet for overgrep.
Det du kaller ironi leses av svært mange velgere som sannhet og jeg tror ikke mange førstegangsvelgere på Etterstad skole oppfattet et politisk innlegg som en ironisk farse.
Men det ville vært hyggelig om de hadde gjort det.
Det å blande sammen fiksjon og virkelighet på denne måten bør politikere vokte seg godt for. Dukketeateret er greit nok, det var din opptreden jeg reagerte på.
Du har rett i at jeg reagerer på APs generelle valgkampstrategi i år, jeg synes den er uredelig, sleip og lite tillitsvekkende og jeg får tilbakemelding fra svært mange velgere om det samme.
Du er sikkert en trivelig fyr, men jeg må få be deg avslutte dine løgnhistorier dersom politikerforakten ikke skal bli større enn den allerede er..

 

Post a Comment

<< Home