ståle sørensen

Er du også liberal?

Tuesday, December 13, 2005

Hva mener egentlig SV?

Først vil SV forby skolebønn i VG, så oppfordrer SV i NRK lærerne til å avslutte høsterminen med skolegudstjeneste.
Først angriper SV regjeringen for å drive en usosial politikk, så gjennomfører SV i regjering tidenes skattepakke til Norges rilkeste.
Først kjøper SV Vaskebakkes villa og steinete sjøtomt for 30 millioner, så nekter SV å bla opp litt mer for Hardangerviddas indrefilet.
Først lover SV å trekke soldatene ut av Afganistan, så sender SV soldater til Afganistan.
Først lover SV tidenes miljøsatsing under valgkampen, så bryter SV samtlige løfter rett etter valgkampen.
Først lover SV så bryter SV løftet
SV har gitt utrykket «brutte valgløfter» og «vingleparti» en helt ny dimensjon. La oss håpe for demokratiets del at dette eksperimentet med uansvarlig ansvarlighet blir kortvarig

Ståle Sørensen
Leder gamle Oslo Venstre
Leder Oslo Venstres Kultur og utdanningsutvalg

Labels: ,

4 Comments:

At 6:33 AM, Blogger Mathias said...

Ang. forbud mot bønn, har sammenheng med et rundskriv som ble sendt ut nå i vår av Utdanningsminster Kristin Clemet, hvor hun be skole la være å drive med bønn som forkynning. Så det er da noe hyklersk hisse seg oppover dette. Mer kan du les om dette i dagbladet sist lørdag (eller fredag eller søndag?) i et leserinnlegg av Odd Rambøl fra Bergen. Det Djupedal gjør er å presisere et allerede utsendt rundskriv!

 
At 6:35 AM, Blogger Mathias said...

Dessuten, du burde svare, når du kommer med en rekke påstander på bloggen min,men du har latt være å svare på mine svar til deg. Jeg skjønner tydeligvis hvorfor, du mangler argumenter

 
At 5:29 AM, Blogger stale sorensen said...

At jeg ikke svarer er kun p.g.a tid, ikke argumenter. jeg kommer tilbake til deg og lover å svare.
Det Djupedal har gjort er ikke å presisere det Cristin Clemet har sagt, men å lage en parodi ut av hele saken. Jeg har heller ikke sagt hva jeg mener om bordbønn her, jeg har kun presisert at mens Djupedal i det ene øyeblikket sier en ting så sier medlemmer av den samme regjeringen (og t.o.m. samme parti) det stikk motsatte i neste omgang.
Dette er uklar tale og skaper kun politikerforakt. Skal det være slik at hver gang regjeringen sier hva den faktisk mener og får motstand mot dette så skal de imøtegå kritikken med en tåkeleggingstrategi?
SV er norgesmestre i brutte løfter og jeg spår en gigantisk nedtur for både SV og regjeringen Tufte dersom dette får fortsette.

Vi har en finansminister som ikke kan telle og en kunnskapsminister totalt blottet for kunnskap.

 
At 3:19 AM, Anonymous Anonymous said...

Fascinerende.De graver sin egen grav. Og de har gravd den fort hittil. Blir spennende hva mer de finner på.

 

Post a Comment

<< Home