ståle sørensen

Er du også liberal?

Thursday, June 23, 2005

Nok en gang må jeg nok desverre stille meg kritisk til noen av mine egne:

Venstrekvinnene vil innkalle kunstneren og avistegneren Finn Graff innfor PFU for usømmelig kvinneportrettering.
http://www.dagsavisen.no/kultur/article1640334.ece

Er vi et liberalt parti????
Hørt om kunstnerisk frihet???? Finn Graff er en av vår tids fremste kunstnere og avistegnere og han må få lov til utrykke seg akkurat slik han selv vil og finner for godt. Så får vi ta debatten i etterhånd uten å rope på onkel politi.
Jeg hørte ingen protester når han fremstillte Carl I Hagen som en kuruke?

Som billedkunstner og leder av kulturutvalget i Oslo Venstre vil jeg på det sterkeste opponere mot at politikere legger seg opp i kunstneres utrykk og fremstillingsmåte. Spesiellt politikere fra et såkalt liberalt parti.
Vi er garantert å tape valget med denne type fremgangsmåte.

Nå får det F. være nok med dårlige medieutspill. Sett igang å gjør litt seriøst arbeid for svingende!!


Beklager tonen, men dette oppslaget gjør meg virkelig forbanna.

Labels: ,

4 Comments:

At 4:22 PM, Anonymous Anonymous said...

Du aner ikke hvor mange av oss andre venstrefolk som er enige med deg.

 
At 4:44 PM, Anonymous Anonymous said...

Mann, selv anarkister er enig med du.

 
At 3:45 AM, Blogger stale sorensen said...

Ja og jeg er enig med anarkister innimellom
:-)

Så foresten at Flere anarkister mente Venstre var det beste alternativet dersom man skulle stemme på et politisk parti. Kan du utdype dette?

 
At 10:37 PM, Anonymous Anonymous said...

This comment has been removed by a blog administrator.

 

Post a Comment

<< Home