ståle sørensen

Er du også liberal?

Friday, July 08, 2005

Støtterklæring til Vestfold:

Velkommen til Oslo Hallstein Bast

Det er med stor fornøyelse jeg fra sidelinjen har fulgt Venstres førstekandidat i Vestfold -Hallstein Bast.
Det er ikke alltid jeg er like enig i alt han foretar seg, men alt tyder på at Vestfold Venstre i Hallstein Bast har fått en toppkandidat som fortjener en stortingsplass mer enn noen annen Vestfoldkadidat fra hvilket som helst parti.
La meg presisere at jeg ikke personlig kjenner Bast, og med tilholdsted i Oslo så har jeg heller ingen mulighet til å stemme på ham. Som Vestfolding i eksil følger jeg allikevel godt med på hva som skjer i fylket og det har vært en stor glede å følge Hallstein Basts og hans kollegaers arbeid for mer åpenhet i kommunen samt en bedre politikk for miljø og småbedrifter. Hallstein Bast og hans kolleger setter sosialt ansvar som en grunnpilar i samfunnet og har vist at solidaritet uten sosialisme ikke bare er mulig, men faktisk den eneste muligheten. Nå sist bet jeg også merke i en glimrende sak om gjenninføring av laks i Farrisvassdraget som gledet meg stort.
Venstre i Larvik ble i Østlandsposten for ikke lenge siden kåret som det mest aktive partiet i fremming av politiske saker samt i antall innlegg i kommunestyret i forhold til partiets størrelse. De som stemte på Hallstein Bast og hans kollegaer ved forrige kommune og fylkestingvalg har fått mye igjen for stemmen sin. Dette bildet tegner seg også for de som stemte Venstre i Oslo eller Venstre nasjonalt ved forrige Stortingsvalg. Venstre er et parti med aktive politikere som jobber for sitt syn i styre og stell, ikke bare i media.
Mens andre partier er mer opptatt av å vinne seirene i Holmgang og Tabloid er vi i Venstre opptatt av å vinne de politiske seirene i kommunestyre, regjering og storting.
Med aktiviteten Hallstein Bast legger for dagen så vil han på utmerket måte representere Vestfold som fylke og Venstre som parti i Stortinget, han har gjennom sitt lokale arbeid vist at Venstre er et parti som i mange saker står i opposisjon både til den kalde høyresiden og museumsalternativet på venstresiden.
Med den nye valgordningen så vil muligheten for at Venstre får inn Hallstein Bast på tinget åpne seg, noe som vil innebære den første representant for Venstre fra Vestfold på svært mange år. Valget er ditt som Vestfolding, men jeg er ikke tvil om hvem min stemme ville gått til dersom jeg fortsatt bodde i Vestfold. Lykke til


Ståle Sørensen
Leder Gamle Oslo Venstre
Leder Kultur og Utdanningsutvalget Oslo Venstre

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home